הסברים על שתלי שיניים

המרפאה של ד"ר אוליביה נזה, רופא שיניים בתל אביב-יפו, מציגה את השתל הדנטלי.
 

השתל הוא בורג טיטניום המוחדר לעצם הלסת כאילו היה השורש של שן טבעית. הרופא מתאים את אורכו, קוטרו וצורתו של הבורג על-פי בדיקות רדיולוגיות בטכניקת תלת-ממד או בסורק.

השתל מאפשר להחליף את השן החסרה מבלי לגעת ביתר השיניים.

פרוטוקול ההשתלה
ראשית על הרופא להשיג גישה אל העצם, ולשם כך עליו להסיט את רקמת החניכיים. בסכין ניתוח הוא יוצר חתך ומסיר חלק מהחניכיים כדי לחשוף את אזור הניתוח. כיום ישנם סורקים תלת-ממדיים המדגימים את האנטומיה המדויקת של הלסת, ובמקרים הפשוטים מאפשרים ניתוח פחות פולשני באופן משמעותי (טכניקה "ללא מתלה").

השתל מהווה פריצת דרך חיונית המשפרת את חייהם של אלפי אנשים. למעשה, לעתים קרובות הוא הפתרון הטוב ביותר: - לא מקריבים שיניים בריאות שלא לצורך. - זו החלופה היחידה לשיניים תותבות. - השתל מקנה תחושה של שן טבעית, ולכן איכות החיים של המטופל משתפרת לאין ערוך. - פתרון מצוין מבחינה אסתטית. - נמנע דלדול עצם הקשור לעקירת שיניים.
לסיכום, השתל הדנטלי הוא הדרך הטובה ביותר להחלפת שיניים חסרות, משום שבמראהו ובאופן התפקוד שלו הוא זהה לשן טבעית. עם זאת, השימוש בשתל מחייב שגשוג מלא של העצם, ולכן השתלות שיניים אינן מבוצעות אצל צעירים מתחת לגיל 18.

לפני ההשתלה קודח המנתח בעצם חור בקוטר מתאים ומכין מקום לשתל. השתל מוחדר לתוך העצם תוך הפעלת לחץ קל. הוא מקובע למקומו. אחרי הקיבוע מגיע שלב המיזוג עם העצם. למעשה, השתל, בניגוד לשן, מקובע לחלוטין במקומו, כלומר הוא קשה כמו עצם. בדרך כלל דוחים עומס על השתל כדי לעודד את ההתגרמות (החל ממספר שבועות וכלה במספר חודשים). בהמשך מתקינים את הכתר על השתל שיהפוך לשורש מלאכותי.

צפה בסרטי הווידאו.